Όταν Το μήνυμα Είναι Δυνατό Προκαλεί Αντιδράσεις
Με έναν εξαιρετικά πρωτότυπο και συγκινητικό τρόπο επέλεξε μία βρετανική εταιρεία να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για την προστασία των φυσικών πόρων του πλανήτη, κερδίζοντας μία θέση στις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η βρετανική αλυσίδα σουπερμάρκετ Iceland, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος δημιούργησε τη διαφήμισή της για τα Χριστούγεννα. Όμως αυτή τη χρονιά το περιεχόμενο δεν αφορούσε τα τετριμμένα περί χριστουγεννιάτικων τραπεζιών που βρίθουν απ’ όλα τα αγαθά του Θεού. Η εταιρεία επέλεξε να περάσει ένα διαφορετικό μήνυμα.
Συγκεκριμένα, μερικούς μήνες πριν η Iceland ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει πλήρως τη χρήση φοινικέλαιο στα προϊόντα της αλυσίδας μέχρι το τέλος του 2018 και με αφορμή αυτή την πρόθεσή της σχεδίασε τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια της #NoPalmOilForChristmas με βάση την ενίσχυση της προσπάθειας της Greenpeace εναντίον της καταστροφής των τροπικών δασών στη Νοτιοανατολική Ασία.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, το εν λόγω βίντεο δημιουργήθηκε από την περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace και αφηγείται την ιστορία της καταστροφής των δασών και των επιπτώσεών της στον απειλούμενο πληθυσμό των ουρακοτάγκων της Νοτιοανατολικής Ασίας. H φωνή της Ρανγκ-Ταν, του μωρού-ουρακοτάγκου, ανήκει στην διάσημη ηθοποιό Εμα Τόμσον. H Iceland χρησιμοποίησε το βίντεο αυτούσιο, προσθέτοντας το μήνυμά της στο τέλος.
Η διαφήμιση ξεκινά με ένα μωρό-ουρακοτάγκο που διηγείται σε ένα κοριτσάκι πώς το σπίτι του, το τροπικό δάσος, καταστρέφεται για τη συλλογή φοινικέλαιου.
Ολοκληρώνεται με μια αφιέρωση στα «25 μωρά-ουρακοτάγκους που χάνουμε καθημερινά» και με το μήνυμα ότι η αλυσίδα σουπερμάρκετ Iceland αφαιρεί το φοινικέλαιο από όλα τα προϊόντα της.
Η Iceland σχεδίαζε να μεταδώσει το συγκεκριμένο σποτάκι ως το χριστουγεννιάτικο διαφημιστικό της, αλλά τελικά απαγορεύτηκε από την τηλεόραση λόγω του κανονισμού περί διαφημίσεων που περιέχουν πολιτικά μηνύματα.
Παρά την απαγόρευση ή ενδεχομένως λόγω της απαγόρευσης, το σποτάκι έτυχε μεγάλης κάλυψης από τα βρετανικά και διεθνή ΜΜΕ, μετατρέποντάς το πολύ γρήγορα σε viral video.
Το πιθανότερο είναι η Iceland να γνώριζε εκ των προτέρων πως το σποτ της θα απαγορευτεί και μάλλον αυτός ήταν και ο αρχικός της στόχος.
Η διαφήμιση πέτυχε στον στόχο της να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη αναφορικά με την καταστροφή των τροπικών δασών. Ωστόσο, υπεύθυνο γι’ αυτήν την καταστροφή δεν είναι μόνον το φοινικέλαιο.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Φυσικών Πόρων, τέσσερα είναι τα προϊόντα που ευθύνονται για το ήμισυ της ετήσιας αποψίλωσης των τροπικών δασών. Το φοινικέλαιο, το βόειο κρέας, η σόγια και το χαρτί. Το άλλο μισό της καταστροφής οφείλεται σε δραστηριότητες όπως η παραγωγή ξυλείας και η παράνομη χρήση της γης, με το φοινικέλαιο να αποτελεί μόλις ένα μέρος του συνολικού προβλήματος.
Πηγή: reader.gr